מהי שיטת בוּטֵייקוֹ

שיטת בוּטֵייקוֹ: משפרים את איכות הנשימה – משפרים את איכות החיים

השיטה הבינלאומית המצליחה לפתרון קשיי נשימה ובריאות יכולה לעזור גם לך:
רוב הזמן אנו לא חושבים על הנשימה, זו פעילות החיים הבסיסית ביותר ויחד עם זו היא מורכבת למדי.
אנשים רבים סובלים מקשיי בריאות מגוונים מבלי לדעת שהנשימה המשובשת היא הגורם, ואחרים לא למדו מעולם את מיומנות הנשימה הבריאה®.
הנשימה שאינה אופטמלית משפיעה על הבריאות, ומכאן – על התפקוד ואיכות החיים.

שיטת בוּטֵייקוֹ היא שיטה בינלאומית, פותחה על ידי פרופסור רוסי בשם קונסטנטין פבלוביץ בוּטֵייקוֹ שהתמחה בנשימה ובטיפול בעזרתה.
בוּטֵייקוֹ צירף הבנה מעמיקה בנשימה ועקרונות פיזיולוגיים מוכרים לשיטה להבראה ולהטבת איכות החיים. הוא פיתח דרך מובנית לשינוי דפוס הנשימה. מטרתה של שיטת בוּטֵייקוֹ היא לשפר את איכות החיים והבריאות – על ידי פתרון שיבושי נשימה שמתפתחים במשך החיים. השיטה המצליחה מבוססת על עקרונות פיזיולוגיים ומסקנות מדעיות אשר יחד מובילים לשיעורי הצלחה גבוהים בקרב הסובלים מקשיי נשימה ברמות שונות. שיטת החלמה טבעית למגוון בעיות נשימה כתוצאה מאף סתום, נחירות,  דום נשימה בשינה, אסטמה, קוצר נשימה, גמילה מעישון ועוד.

תהליך השיפור הנשימתי בשיטת בוּטֵייקוֹ

– הכרת הנשימה שלך כפי שהיא ביום יום
– לימוד נשימה בריאה® שיטת בוּטֵייקוֹ
– תרגול לשיפור הדרגתי
– הטמעת השיפור הנשימתי
– 'אוטומט' נשימתי חדש

כיצד לומדים את שיטת בוּטֵייקוֹ

בסדנה ממוקדת, בה נלמד ידע תיאורטי ומעשי מרתק בתרגול פרקטי ואישי. הסדנה כוללת כמה מפגשים ובנויה משלבים הדרגתיים ומובנים הדרושים לשינויי דפוס הנשימה. אני מנחת הסדנה, אורנה אדריאנסן, מסייעת לכל משתתף לעבור את תהליך ההחלמה הדרוש לו במקצועיות ובהקשבה תוך ליווי אישי.

עיקרי השיטה
שיטת בוּטֵייקוֹ מבוססת על שגרת תרגול נשימתית ועל פיתוח מודעות גבוהה לנשימה ליצירת שינוי הדרגתי של דפוס הנשימה. השיפור בבריאות מתקבל בהתמדה לאורך זמן. שיטת בוּטֵייקוֹ שונה וייחודית בכך שהתהליך ההבראה קורה מתוך הגוף, בעוצמת הנשימה איתה נולדנו.

למי השיטה יכולה לעזור?
לסובלים מ: אף סתום, נחירות, אסטמה, בעיות וקשיי נשימה, היפרוונטילציה, אלרגיות, בעיות שינה, חוסר שקט, הידרדרות בריכוז, הידרדרות בזיכרון, עייפות, יובש בפה ביקיצה, חרדות, סחרחורות, נזלת כרונית, פוליפים חוזרים, נשימת פה, נשימה צפצפנית, סדרות של אנחות/התעטשויות/שיעולים/פיהוקים, קוצר נשימה במנוחה, נשימות עמוקות שאינן מספקות, דקירות בשפתיים/באצבעות, כפות ידיים/רגליים קרות/מזיעות, כאבי ראש, כאבי שרירים, תסמינים שסיבתם לא נמצאה כגון כאבי מפרקים ועוד. בנוסף, תרגול השיטה מתאים לאנשים שהפסיקו לעשן, לאנשי מקצוע המתפרנסים מדיבור כגון מורים, מרצים, אנשי מכירות, לאנשים שחוו פציעה מספורט אינטנסיבי וכל מי שמעוניין לשפר את בריאותו ואת איכות חייו.

מה קורה כשמתרגלים את שיטת בוּטֵייקוֹ?

  • מפתחים מודעות גבוהה לנשימה
  • לומדים להתגבר על סימפטומים ולמנוע את התפתחותם
  • ביישום יומיומי הנשימה משתנה, הגוף מסתגל וחווה שינויים בהתאם למצבו החדש והבריא
  • חל שיפור בשינה, בחילוף החומרים וברמת האנרגיה
  • בתהליך השיפור יתכנו תגובות בטווח רחב ביותר בהתאם להפרת-האיזון שהייתה בגוף לפני תחילת התרגול הנשימתי
  • בגילאים צעירים השיפור מהיר יחסית. בגילאים מתקדמים (ועל פי חומרת המחלה) השיפור עשוי לארוך זמן רב יותר
  • הטבה קבועה בבריאות נשמרת כל עוד נשמר דפוס הנשימה החדש

מאחר ותגובת הגוף לשיפור הנשימתי שונה מאדם לאדם הנקודות הבאות חשובות:

  • יש ללמוד את השיטה אך ורק ממדריך מוסמך להוראת נשימה בריאה® בשיטת בוּטֵייקוֹ
  • למטופלים בתרופות מרשם מומלץ לקבל את הסכמת הרופא המטפל, ללמוד את השיטה (תדפיס סקירה זו עשוי לעזור)
  • אין להפסיק טיפול תרופתי כל שהוא ללא הנחיית רופא מטפל
  • בכל עת חשוב שתרופות החירום הקבועות יהיו בהישג יד (וונטולין, בריקלין)
  • אנשים הסובלים מבעיות בריאות חריפות (כגון: סכרת, מחלות כליות, גירוי חריף כרוני במערכת העיכול, דימומים בעקבות פציעה או ניתוח, ועוד) חשוב שיכתבו זאת בשאלון ההרשמה לסדנה. תרגילי נשימה יכולים לגרום לשינוי מהיר בזרימת הדם בגוף ולשינוי ריכוזי הורמונים בדם, שינויים מהירים עשויים להיות מסוכנים.
  • יש מצבים בריאותיים בהם אין לתרגל את השיטה / ללא נוכחות רופא.

מה לגבי 'לימוד עצמי' של שיטת בוּטֵייקוֹ?
בשנות ה-60 במאה שעברה, פרופסור בוּטֵייקוֹ כתב ספר כדי שהקהל הרחב יוכל ללמוד את השיטה מהספר.
לאחר תקופה קצרה הסתבר שכתוצאה מהלימוד העצמי אנשים פיתחו שיבושי נשימה חדשים ולעתים קשים. פרופסור בוּטֵייקוֹ הסיק שזו אינה הדרך הנכונה, וכי נגרמים כך נזקים.
הוא אסף את כל הספרים שהודפסו והפסיק את מכירתם, כדי שלא לגרום חס וחלילה נזק במקום תועלת.

בעקבות הניסיון האישי שלי בלימוד הסדרת הנשימה הגעתי לאותן המסקנות:
אנשים שמנסים ללמוד בכוחות עצמם – מפתחים קשיים במוקדם או במאוחר, ללא ידע כיצד לפתור אותם. בדרך מתפתחות בעיות בריאות חדשות וקשיים חדשים, נוצרים שיבושי נשימה שלא היו קודם.
חלק מהאנשים מסיקים מתוך ניסיונם הכושל שהשיטה אינה עובדת, שוללים אותה, וכך נותרים עם בעיות חדשות והחמרה בריאותית ללא מענה.
לפיכך, חשוב ללמוד נשימה בריאה® בשיטת בוּטֵייקוֹ ממנחה מוסמך ומקצועי, שזה עיסוקו וזו התמחותו, מנוסה בהובלת התהליך וההטמעה של השיטה.
כך תקבלו ידע הכוונה וייעוץ ובאם ואם יתעוררו קשיים בדרך תוכלו להיעזר בהתאם לתגובותיכם האישיות.
זו הדרך לתוצאות מיטביות ולשיפורים מרביים.
 

=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=