נזקי העישון לנשימה

ידוע שהעישון מזיק לבריאות.
פחות ידוע שהרגלי הנשימה עצמם שבעישון – מזיקים גם לטווח הארוך.
שיפור ההרגל הנשימתי אחרי גמילה מעישון חשוב ומהותי כדי לבלום את הנזק.
ללא השיפור הנשימתי – משתמרים הרגלי הנשימה הלקויים ליצירת בעיות בריאותיות עד עשרות שנים לאחר הגמילה.

מה הבעיה בנשימה בעישון?
העישון משנה בהדרגה את דפוס הנשימה בשלושה אספקטים עיקריים:

  • התערבות במנגנון וויסות הנשימה
  • התמודדות עם טמפרטורה קיצונית גבוהה של האוויר הנשאף
  • התמודדות עם נפחי נשימה גדולים הרבה מעבר למה שנדרש לגוףככל שמעשנים יותר מתקבעת שגרה נשימתית לקויה.

כיצד הגוף מתמודד עם זה?
כדי לצמצם את הנזק אנחנו מצויידים במנגנוני הסתגלות והhשרדות, שהפעלתם גובה מאיתנו מחיר בריאותי. הפתרונות האפשריים נישאים על הגנים שלנו, ויבואו לידי ביטוי כאשר יש תנאים מתאימים לכך. המוכרים ביותר: קשיי נשימה, התקפי שיעול, צרידות, קשיים בדיבור, ליחה מוגברת, נחירות, דום נשימה בשינה, עד כדי הרס רקמת הריאות – אמפזמה, וכמובן תהליכים סרטניים אפשריים לאורך כל מערכת הנשימה.

איזה נזקים נשימתיים נגרמים?
שיבוש הדרייב לנשימה:
עישון מגביר את הנשימה –
א) בהשפעת ניקוטין
ב) כמענה לדרישת אנרגיה גבוהה יותר כדי לנקות את הגוף מהחומרים הזרים שנכנסים בעישון
מרגע שהגוף התרגל לנשימה מוגברת – זה יהיה דפוס הנשימה שבשגרה.
ללא הסדרה מכוונת ושיטתית של הנשימה – דפוס הנשימה יישאר כך גם לאחר הגמילה מעישון.

אף סתום/נוזל:
העישון משבש את המסרים בין האוויר באף לבין המוח, התוצאה יכולה להיות אף סתום, אף נוזל, ושרשרת של סיבה ותגובה: שינוי נשימתי => אף סתום/נוזל => שינוי נשימתי נוסף, וכו',
הדרך הטבעית היחידה להפסקת שרשרת התגובות האלה היא בהסדרה הדרגתית של הנשימה.
ההסבר המלא ואיך מתגברים, נלמדים בסדנאות נשימה בריאה® >>

פגיעה ברקמות באף ובפה:
ההרגל הנשימתי מונע לחות ומייבש את הרקמות –
א) מזהמים סביבתיים נכנסים לגוף
ב) מזהמים מן הסיגריה מתווספים לזיהום הסביבתי
נוצרות תגובות דלקתיות => החמרה של הנשימה => החמרה של תהליכים דלקתיים וכיוצ"ב.

מעברי הנשימה:
התגובות הדלקתיות מגיעות גם לעברי הנשימה, מהוות חסימה פיזית, נותר פחות מקום לאוויר לעבור בו, התחושה היא של כיווץ בכלי הנשימה ותעוקה נשימתית.

מחיצת האף:
יובש חום וזיהום יכולים ליצור פגיעה פיזית במחיצת האף, צפצופים בנשימה ושיבוש הניקוז האף. כדי להתגבר על זה לעתים נדרש ניתוח.

זמינות החמצן:
כל עוד נותרים הרגלי הנשימה השגויים – יש פגיעה בזמינות החמצן לתאי הגוף. הסדרת הנשימה משפרת את אספקת החמצן לגוף.

לסיכום:
הסדרה טבעית והדרגתית של הנשימה משפרת את מערכת הנשימה:
מנגנון וויסות הנשימה והדרייב הנשימתי
הסדרת נפחי הנשימה לתקינים
אף סתום – נפתח, ואף נוזל – נרגע
הסדרת הלחות ברקמות באף ובפה, הפחתה הדרגתית של התהליכים הדלקתיים
כלי הנשימה מתנקים ונרגעים, המועקה הנשימתית עוברת
זמינות החמצן לגוף – משתפרת.

השיפורים האלה מתבטאים בנשימה ביום ובלילה, ברוגע ובספורט, בשיפור באיכות השינה, ברמות האנרגיה בהשכמה ובמשך היום, ועוד.
להתרשמות מהשיפורים אליהם מגיעים בנשימה בריאה® בשיטת בוטייקו >>
ולעדויות בוידאו >>

הפסקת לעשן? נפלא!
עכשיו הזמן להסדיר את הנשימה בדרך טבעית
נשימה בריאה® שיטת בוּטֵייקוֹ
צרו קשר >>   052-5925318

=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=.=